Nieuws & Blog

Avoord heeft gekozen voor InPlanning van Intus!

Samen met Ecare, voor het zorgdossier PUUR en Gerimedica voor het behandeldossier Ysis, gaan we deze mooie samenwerking aan. Avoord is een ouderenzorgorganisatie met meer dan 1.000 medewerkers die actief is in Etten-Leur, Rijsbergen en Zundert en streeft ernaar bij te dragen aan het levensgeluk van ouderen door hen te ondersteunen waar nodig, zodat zij hun leven kunnen leiden zoals zij dat graag willen. Want iedereen doet ertoe.

Bestuurder Saskia Van Opijnen-Zwart: “Simpel, Samen en Slim, dat is waar het bij Avoord om draait. InPlanning past daar heel goed bij, vooral ook bij het idee dat je roosteren sámen doet. We kijken uit naar de implementatie en vooral naar alle voordelen die deze overstap onze medewerkers gaat bieden.”

Bestuurder Peter de Wit: “Waar we het bij Avoord voor doen is de verbetering van de kwaliteit van zorg. Administratieve processen zijn niet leidend. Met deze combinatie hebben we veel minder administratieve lasten, meer gemak, bieden we onze medewerkers meer werkplezier en daardoor kunnen we betere zorgverlening bieden aan onze cliënten.”

Avoord: Terug naar de bedoeling én passend bij de toekomst
Dankzij deze applicaties wordt rapporteren eenvoudiger en kost informatie delen minder tijd. Annemieke Elderhorst, Eerst Verantwoordelijk Verzorgende bij Avoord vertelt: “Door standaardisatie, het wegnemen van onnodige registraties, meer regie bij de professionals en innovatieve oplossingen zoals spraakgestuurd rapporteren, kunnen we slimmer, efficiënter en met meer plezier werken. Esther van Meer, zorgmanager bij Avoord vult aan: “Deze verandering is hard nodig, omdat alle ontwikkelingen in ouderenzorg vragen om samen, slimmer anders en minder zorgen. Een ander groot voordeel van deze applicaties is dat het cliëntdossier altijd toegankelijk blijft. Ongeacht waar of wanneer de zorg is verleend. Hierdoor kunnen we voortbouwen op bestaande informatie.”

Gedeelde wens
De overstap volgt op een advies van betrokken professionals van Avoord. Behandelaren, medewerkers uit de zorg en medewerkers van de backoffice – iedereen heeft meegekeken en is positief. Of zoals zorgmanager Nicole Klaassen het samenvat: “Het is simpel om mee te werken. We gaan hiermee terug naar bedoeling. Het is slim, met intelligente technologie. En het ondersteunt bij het samen zorgen.”  

De verkenning, het daaropvolgende adviestraject en de onderhandelingen met de betrokken partijen zijn begeleid door WindTerug. Van Opijnen: “Windterug heeft ons geweldig geholpen de afgelopen maanden!”

2759e636-7f8c-49e5-b56b-53fef884988b