Momenteel plant Fier de 24/7 diensten bij de residentiële voorzieningen nog met Excel, wat voor veel handmatig werk zorgt met betrekking tot de administratieve afhandeling van het rooster. Ook ontbreekt er een koppeling met AFAS. Daarnaast wil Fier graag meer inzicht in de jaarurensystematiek, en een systeem wat rekening houdt met wet- en regelgeving van bijvoorbeeld een CAO. Een andere vereiste is om inzicht te kunnen krijgen wie er zou kunnen invallen op een dienst waar een tekort is. Met het gebruik van InPlanning in combinatie met de gecertificeerde AFAS koppeling verwacht Fier dan ook een flinke tijdbesparing en een betere planning te kunnen realiseren.
Erwin Quax, Directeur Bedrijfsvoering: “Met InPlanning willen we nog beter inspelen op de wensen van onze medewerkers, zij zijn immers essentieel om onze missie te kunnen realiseren. Wij spelen hierbij ook in op onze ambitie om ons in te blijven zetten voor excellent werkgeverschap. De selectiecommissie heeft met die gedachte in het achterhoofd unaniem voor InPlanning gekozen, onder andere omdat het ten opzichte van andere pakketten echt uitblinkt in gebruiksvriendelijkheid. We gaan nu aan de slag met de implementatie en dan hopen we dat al onze medewerkers in het voorjaar met InPlanning aan de slag kunnen. Wij zetten hiermee echt een stap vooruit!”
Maarten van Hooidonk, Accountmanager bij Intus: “We zijn blij dat we met InPlanning kunnen bijdragen aan een betere werk-privé balans voor de medewerkers van Fier, en hopen dat we zo een steentje kunnen bijdragen aan hun werkgeluk. Wij worden heel blij van het enthousiasme waarmee Fier voor Intus heeft gekozen!”
De feestelijke ondertekening vond plaats op de Veilige Veste in Leeuwarden, met taart uit Fier haar eigen bakkerij Blooming Bakery!